close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 ask 板
 
[請問] 多年前打工被污走的錢
Feb 25th 2015, 10:10, by minnitsai

作者minnitsai (太貴 要不起拿不到)

看板ask

標題[請問] 多年前打工被污走的錢

時間Wed Feb 25 10:10:21 2015

多年前在就讀的某大學學務處擔任工讀生, 彼時處秘書在轉換工作前私底下跟我商量, 將我的工作時數灌水所取得的工讀金交給他當做未來工讀生的同樂金。 當時年輕也不知道這樣是好是壞,長大後才發現這根本就是貪污吧.... 事隔多年,我也沒有想要拿回那筆錢,但是對於此一行為我覺得非常可惡 因為該秘書不得學務長喜歡,後來換跑道到我就讀的系所當系秘書 因為這件事我很討厭回去看到那個秘書。 今年聽說他又回到學務處的爽缺了,剛剛忍不住打了電話給她, 我不需要那兩三萬,我只想要他把不義之財拿出來做捐贈。 反正當年我也多繳稅了。 我這樣會很過分嘛? -- in a marriage, you are promising to care about anything. the good things, the bad things the terrible things, the mundane things.. all of it. all the time,every day. you're saying, "your life will not go unnoticed, because i will notice it." "your life will not go unwitnessed, because i will be your witness. -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc), 來自: 60.251.133.70 ※ 文章網址: https://www.ptt.cc/bbs/ask/M.1424830226.A.213.html

mimi1020b: 最高學府? 02/25 10:14

whitefox: 有錄音嗎 02/25 10:24

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    nbv14tiaw18li 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()